BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, March 29, 2012

my love after Allah and rasul :)



"Terlabuhlah sudah lelah ini,
tersandarlah sudah rindu hati,
terima kasih ya Rabbi,

atas pernikahan ini...

belahan jiwa lelah ku nanti,
telah ku temui"




video

Tuesday, March 20, 2012

Oh bahagianya bercinta *___*

salam,
ehem...
bercinta dan bercinta,
wahai pembaca,
saya mencari buku ini- Bahagianya merayakan cinta!
(gambar buku boleh di lihat di bawah,hehe)
oleh penulis buku yang sangat di gemari
saudara Salim A.Fillah~
di mana kan ku dapatkanmu
wahai buku?huhu...

mana satu cover yang latest?
dan mudah nk dapat?
dua2 nmpak sama,
cuma maybe ada sedikit penambahan kalau yang latest.

yang ini....




atau yang ini...



tak kisah la yang mane,
asal buku ni dapat dimiliki!

.........................................................................................................................................................................


Saat mereka mendoakan, "Baarakallahu laka...", ku bisikkan padamu "Cintamu, sehangat ciuman bidadari..." Kau menjawab "ada barakah, bila bidadari cemburu padamu"

Ketika mereka meminta lagi kepada Allah, "..wa barallahu 'alaika..". Lirikanmu menyelisik hatiku, "dalam badai, dakap aku lebih erat!". "Bersama barakah, masalah akan lebih menguatkan jalinan," begitu kau kuyakinkan.

Lalu mereka menutup "wa jama'a bainakuma fii khaiir..." maka tangan kita saling berpaut dan jemarinya menyatu, "genggam tanganku, dan rasakan kekuatan cinta!" Maka sempurnalah tiga perayaan cinta.

Di saat apa pun barakah itu membawa kebahgiaan. Sebuah letup kegembiraan di hati, kelapangan di dada, kejernihan di akal, dan rasa nikmat di jasad. Barakah itu memberi suasana lain dan mencurahkan keceriaan musim semi, apapun masalah yang sedang membadai rumahtangga kita. Barakah itu membawakan senyuman meski air mata menitik-nitik.

Barakah itu menyergapkan rindu ditengah kejengkelan.

Baarakallu Laka, Bahagianya Merayakan Cinta. Semoga Allah menjadikan pasangan hidup kita dipenuhi dengan cinta kerana Allah, sehingga menikahinya kerana Allah dan dapat merasakan Bahagianya Merayakan Cinta.


jalan masjid india jom! :D
cepat2 nk dapatkan buku ni! =.='

Monday, March 19, 2012

why?

terasa serabut,
terumbang-ambing,
mungkin sudah jauh dgn DIA,
atau mungkin sedih yg menimpa semalam,
membawa parah berhari-hari!!!

:'(
.....................
mencari dan mencari,
mana mulanya titik salah
huuuu

"Mereka itu akan diberi balasan dengan tempat yang tinggi
(dalam syurga) atas kesabaran mereka dan di sana
mereka akan di sambut dengan penghormatan
dan doa kesejahteraan"- [Furqah:75]


Thursday, March 8, 2012

tomorrow is friday!


akhirnya! membuat keputusan untuk balik Gombak (hehe)

awalnyer dulu knon2 ego la,
tunggu mid term break baru nk balik,
tb2 sampai kat pertengahan jalan....
hm, xleh jd nie, kene balik jgk!hehe
fikir punya fikir,
okelah,
decide to go back
mencari ketenangan di sana,
seriously mmg bz duk sini,
weekend asyik kena attend cources,
hmm
untung final sem!
(asyik ngomel jerk,heee)

hr nie dah khamis!
jujurnya tak sabar tgu esok ^___^
hehee....
bye utm!

Wednesday, March 7, 2012

untukmu shafiqah :)



kisah jd ingatan :-

hm, 03 mac yang lepas....
rasa macam ulang tahun kelahiran tahun ni yang paling suram.
kenapa!jenuh cari punca tetap xtahu,

mungkin sem ni la last dpt smbut besday dgn kwn2,
tp semua sunyi sepi je :(
tambah plak 03 mac tu kena pegi dengar talk,haish
bertambah lg bila berjauhan dgn suami
sedihnyer jd berganda....
orang wish pun, xrase hr tu besday pun
selama ni mmg suke jer,
xsabar nk tgu besday,
apakah mmg ni perasaan bile dh kawen?
ohh,dunno!hehee...

hari berlalu.............
sampaila semalam 08 mac 2012, malam
hafsah dtg bilik lebih kurang lepas isya'
xde lar nk sembang ape sgt,
byk diam je hafsah,
pelik jgk, tp xkan nk tny sbb ape dtg
klu dtg mestila bersebab!
lame tu, sorg lg kwn dtg ckp nk tny assignment MM
eh MM ade assgment ke?
tp xpe, meh je lar masuk blik....
dgn semangatnyer buka pintu bilik luas2
smpai nk jatuh baju belakang pintu!











































and, finally!
sorang bawak kek sekali yang lain2 kat belakang nyanyi lagu.
ohhhh!teruja, sagt teruja
semua dtg!
terima kasih semua,
pandai buat suprise :D
Semoga Allah merahmati kalian
memberi kelapangan dalam setiap kesulitan yang kalian lalui,
di kurniakan seorang pendamping hati yang terbaik,
ameen!


-SayangSemuaKeranaAllah-



..........................................................................................................................................................................




03-03-2012

Alhamdulillah
selautan syukur di tembak khas kepada yang Maha Penyayang,
mengizinkan aku menginjak usia ke setahun yang lebih tua,
memberi kehidupan yang lebih bahagia dan tenteram di tahun ini,
betapa syukur yang dipanjatkan
tak mampu menandingi nikmat yang di kurnia,
Syukran ya Allah!

terlimpah juga doa buat keluarga yang disayangi,
manakan lagi nk di cari pengganti kalian,
ayah dan umi yang sabar mendidik,
adik2 yang penuh redha menjalani hidup bersama
kita seiring bersama melangkah ke jannahNya,
InshaAllah....

juga buat suami yang baru dinikahi,
pendamping setia yang dikasihi dan dicintai,
ku pilih dirimu agar dapat memimpin diri ini,
Semoga naungan Allah untuk kita kelak hingga syurga!
melangkah beriringan bersamamu ke sana :)

seikhlasnya turut terlurut doa dan segunung terima kasih,
untuk kamu yang bergelar sahabat,
atas doa, sokongan dan dokongan,
memenuhi hari2ku dengan riang dan tawa,
kita seiring sehaluan,
kelak bertemu kembali di syurgaNya...

.


my love after Allah and rasul :)



"Terlabuhlah sudah lelah ini,
tersandarlah sudah rindu hati,
terima kasih ya Rabbi,

atas pernikahan ini...

belahan jiwa lelah ku nanti,
telah ku temui"




video

Oh bahagianya bercinta *___*

salam,
ehem...
bercinta dan bercinta,
wahai pembaca,
saya mencari buku ini- Bahagianya merayakan cinta!
(gambar buku boleh di lihat di bawah,hehe)
oleh penulis buku yang sangat di gemari
saudara Salim A.Fillah~
di mana kan ku dapatkanmu
wahai buku?huhu...

mana satu cover yang latest?
dan mudah nk dapat?
dua2 nmpak sama,
cuma maybe ada sedikit penambahan kalau yang latest.

yang ini....




atau yang ini...



tak kisah la yang mane,
asal buku ni dapat dimiliki!

.........................................................................................................................................................................


Saat mereka mendoakan, "Baarakallahu laka...", ku bisikkan padamu "Cintamu, sehangat ciuman bidadari..." Kau menjawab "ada barakah, bila bidadari cemburu padamu"

Ketika mereka meminta lagi kepada Allah, "..wa barallahu 'alaika..". Lirikanmu menyelisik hatiku, "dalam badai, dakap aku lebih erat!". "Bersama barakah, masalah akan lebih menguatkan jalinan," begitu kau kuyakinkan.

Lalu mereka menutup "wa jama'a bainakuma fii khaiir..." maka tangan kita saling berpaut dan jemarinya menyatu, "genggam tanganku, dan rasakan kekuatan cinta!" Maka sempurnalah tiga perayaan cinta.

Di saat apa pun barakah itu membawa kebahgiaan. Sebuah letup kegembiraan di hati, kelapangan di dada, kejernihan di akal, dan rasa nikmat di jasad. Barakah itu memberi suasana lain dan mencurahkan keceriaan musim semi, apapun masalah yang sedang membadai rumahtangga kita. Barakah itu membawakan senyuman meski air mata menitik-nitik.

Barakah itu menyergapkan rindu ditengah kejengkelan.

Baarakallu Laka, Bahagianya Merayakan Cinta. Semoga Allah menjadikan pasangan hidup kita dipenuhi dengan cinta kerana Allah, sehingga menikahinya kerana Allah dan dapat merasakan Bahagianya Merayakan Cinta.


jalan masjid india jom! :D
cepat2 nk dapatkan buku ni! =.='

why?

terasa serabut,
terumbang-ambing,
mungkin sudah jauh dgn DIA,
atau mungkin sedih yg menimpa semalam,
membawa parah berhari-hari!!!

:'(
.....................
mencari dan mencari,
mana mulanya titik salah
huuuu

"Mereka itu akan diberi balasan dengan tempat yang tinggi
(dalam syurga) atas kesabaran mereka dan di sana
mereka akan di sambut dengan penghormatan
dan doa kesejahteraan"- [Furqah:75]


tomorrow is friday!


akhirnya! membuat keputusan untuk balik Gombak (hehe)

awalnyer dulu knon2 ego la,
tunggu mid term break baru nk balik,
tb2 sampai kat pertengahan jalan....
hm, xleh jd nie, kene balik jgk!hehe
fikir punya fikir,
okelah,
decide to go back
mencari ketenangan di sana,
seriously mmg bz duk sini,
weekend asyik kena attend cources,
hmm
untung final sem!
(asyik ngomel jerk,heee)

hr nie dah khamis!
jujurnya tak sabar tgu esok ^___^
hehee....
bye utm!

untukmu shafiqah :)



kisah jd ingatan :-

hm, 03 mac yang lepas....
rasa macam ulang tahun kelahiran tahun ni yang paling suram.
kenapa!jenuh cari punca tetap xtahu,

mungkin sem ni la last dpt smbut besday dgn kwn2,
tp semua sunyi sepi je :(
tambah plak 03 mac tu kena pegi dengar talk,haish
bertambah lg bila berjauhan dgn suami
sedihnyer jd berganda....
orang wish pun, xrase hr tu besday pun
selama ni mmg suke jer,
xsabar nk tgu besday,
apakah mmg ni perasaan bile dh kawen?
ohh,dunno!hehee...

hari berlalu.............
sampaila semalam 08 mac 2012, malam
hafsah dtg bilik lebih kurang lepas isya'
xde lar nk sembang ape sgt,
byk diam je hafsah,
pelik jgk, tp xkan nk tny sbb ape dtg
klu dtg mestila bersebab!
lame tu, sorg lg kwn dtg ckp nk tny assignment MM
eh MM ade assgment ke?
tp xpe, meh je lar masuk blik....
dgn semangatnyer buka pintu bilik luas2
smpai nk jatuh baju belakang pintu!











































and, finally!
sorang bawak kek sekali yang lain2 kat belakang nyanyi lagu.
ohhhh!teruja, sagt teruja
semua dtg!
terima kasih semua,
pandai buat suprise :D
Semoga Allah merahmati kalian
memberi kelapangan dalam setiap kesulitan yang kalian lalui,
di kurniakan seorang pendamping hati yang terbaik,
ameen!


-SayangSemuaKeranaAllah-



..........................................................................................................................................................................




03-03-2012

Alhamdulillah
selautan syukur di tembak khas kepada yang Maha Penyayang,
mengizinkan aku menginjak usia ke setahun yang lebih tua,
memberi kehidupan yang lebih bahagia dan tenteram di tahun ini,
betapa syukur yang dipanjatkan
tak mampu menandingi nikmat yang di kurnia,
Syukran ya Allah!

terlimpah juga doa buat keluarga yang disayangi,
manakan lagi nk di cari pengganti kalian,
ayah dan umi yang sabar mendidik,
adik2 yang penuh redha menjalani hidup bersama
kita seiring bersama melangkah ke jannahNya,
InshaAllah....

juga buat suami yang baru dinikahi,
pendamping setia yang dikasihi dan dicintai,
ku pilih dirimu agar dapat memimpin diri ini,
Semoga naungan Allah untuk kita kelak hingga syurga!
melangkah beriringan bersamamu ke sana :)

seikhlasnya turut terlurut doa dan segunung terima kasih,
untuk kamu yang bergelar sahabat,
atas doa, sokongan dan dokongan,
memenuhi hari2ku dengan riang dan tawa,
kita seiring sehaluan,
kelak bertemu kembali di syurgaNya...

.